Monday, September 19, 2011

United Move Clear

What a week of football for the BPL - to United fan that is!


nani celebrate
Nani doing his trademark celebration after scoring a screamer.
Photo credit: soccernet/AP



Check out the other selected results from this week's fixtures (those that concerns the potential title contenders - M.United, M.City, Chelsea, Liverpool, Tottenham Hotspurs):

Week 5 BPL Result
All of the other teams in the "Big Five" dropped points except for United.


For my English speaking friends and readers, that sums up my excitement for a fantastic week for Manchester United FC and the fans from all over the world.

Untuk rakan-rakan peminat bolasepak di Malaysia, izinkan saya kelentong sikit a.k.a trip macam pengulas sukan terkemuka Haji Hasbullah Awang, hehe.

90 minit pertemuan United dengan Chelsea yang dijangka menyajikan persembahan menarik nampaknya akan diingati sebagai yang sebaliknya. Apa tidaknya, lihat saja fakta-fakta berikut:
  1. Rooney gagal menyempurnakan sepakan penalti
  2. Torres yang berdepan dengan gawang kosong memilih untuk menguis bola ke kiri (blunder of the season lah kiranya)
  3. Berbatov nampak masih 'berkarat' selepas gagal menjaringkan gol pada jarak 5 meter dari gawang dengan penjaga gol Chelsea sudah tertewas.
  4. Dua gol United kelihatan offside tetapi ini tiada bezanya dengan jaringan Terry musim lalu di Stamford Bridge yang menyebabkan Chelsea menang tipis 1 - 0.
  5. Rooney sepatutnya menjaringkan hattrick atau 4 gol.
  6. Torres, seperti Rooney sepatutnya menjaringkan hattrick.

Apa-apa pun 3 matalah yang penting dan ini telah mengekalkan rekod 100% United dalam kempen musim ini. Musim masih panjang tetapi siapa mungkin yang tidak cemburu dengan permulaan hebat seperti ini?

Come On UNITED.....all the way now!

2 comments:

Aki said...

arghh.. buyuk2.. memang game cantik ba juga semalam kan?? tapi ntah,macam tiang gol tu tia mo kerjasama kan?? :-p.. Hehehe.. apapun,congratz MU.. :p

de engineur said...

sabar Aki, cuba lagi tahun depan. Hihihihi..................